فقط یک سوال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
فقط یک سوال: چرا قاتل امام علی (ع) اشقی الاشقیاست؟ در حالی که در تاریخ کسی مثل شمر هست که مقابل علی (ع) جنگید، در خیانت به امام حسن (ع) و شهادت او نقش اصلی بازی کرد و امام حسین (ع) را با دستان پلیدش به شهادت رساند. چرا او اشقی الاشقیا نیست؟
اگر تاریخ را ورق بزنیم (اگرچه تواریخمان هم از خدشه و نقصان کم بی بهره نیستند و یافتن اقوال معتبر برای استناد بسیار سخت و طاقت فرساست) یک صفت از مجموع صفات امام علی (ع) به عنوان راهبر و فرمانروای جامعه (امیرالمومنین) بسیار بارز است و آن چیزی جز عدالت نیست. راستی این را هم بگویم که نمی دانم چطور است که این همه نویسنده شیعه و غیر شیعه مسلمان در مورد او کتاب نگاشتند و مدح کردند و تحلیل ولی هیچ یک به این ایجاز آن مسیحی محترم نتوانست علت شهادت امام را بیان کند که: قتل فی محراب عبادته لشدة عدله. اساسا امام علی (ع) را می توان مظهر عدالت یا بهتر بگوییم تجسم عدالت در وجود یک حاکم دانست.
و عدالت این گم گشته ازلی بشر، فقط یک بار در طول تاریخ به مردمان رخ نمایاند و آن دوران خلافت امام علی (ع) بود. از دیگر سوی، عدالت صفتی خدائی است و اگر جسارت نباشد می گویم که عدالت بارزترین صفت خالق در خلقت است. ببینید که چگونه همه پیکانهای خلقت در کلام وحی به سمت قیامت نشانه رفته اند. چرا؟ چرا همواره عقاب و حشر در قرآن به ما یادآوری می شود و تک تک اعضاء جامعه بشری حوالت داده می شوند به روز داوری در کتب آسمانی؟ جز این است که محشر (که غایت مرحله حیات دنیوی است و از نظر فلسفی این غایت زمانی رخ می دهد که دنیای مادی به اوج کمال هدف گذاری شده خود رسیده باشد) بزرگترین آوردگاه عدالت است؟ پس می توان گفت عدالت مقدس ترین هدف اجتماعی خلقت نوع بشر است. حال معلوم می شود که چرا قاتل امیرالمومنین اشقی الاشقیاست، چون او قاتل عدل مجسم بود. لعنت خدا و خلق خدا بر او باد تا ابد ...
و روح علی (ع) -که زاده شد به کعبه و شهید شد به محراب- در شب قدر به ملکوت اعلی پرکشید تا ما نیز بدانیم که تقارنی هست بین لیلة القدر و عدالت.
اگر تاریخ را ورق بزنیم (اگرچه تواریخمان هم از خدشه و نقصان کم بی بهره نیستند و یافتن اقوال معتبر برای استناد بسیار سخت و طاقت فرساست) یک صفت از مجموع صفات امام علی (ع) به عنوان راهبر و فرمانروای جامعه (امیرالمومنین) بسیار بارز است و آن چیزی جز عدالت نیست. راستی این را هم بگویم که نمی دانم چطور است که این همه نویسنده شیعه و غیر شیعه مسلمان در مورد او کتاب نگاشتند و مدح کردند و تحلیل ولی هیچ یک به این ایجاز آن مسیحی محترم نتوانست علت شهادت امام را بیان کند که: قتل فی محراب عبادته لشدة عدله. اساسا امام علی (ع) را می توان مظهر عدالت یا بهتر بگوییم تجسم عدالت در وجود یک حاکم دانست.
و عدالت این گم گشته ازلی بشر، فقط یک بار در طول تاریخ به مردمان رخ نمایاند و آن دوران خلافت امام علی (ع) بود. از دیگر سوی، عدالت صفتی خدائی است و اگر جسارت نباشد می گویم که عدالت بارزترین صفت خالق در خلقت است. ببینید که چگونه همه پیکانهای خلقت در کلام وحی به سمت قیامت نشانه رفته اند. چرا؟ چرا همواره عقاب و حشر در قرآن به ما یادآوری می شود و تک تک اعضاء جامعه بشری حوالت داده می شوند به روز داوری در کتب آسمانی؟ جز این است که محشر (که غایت مرحله حیات دنیوی است و از نظر فلسفی این غایت زمانی رخ می دهد که دنیای مادی به اوج کمال هدف گذاری شده خود رسیده باشد) بزرگترین آوردگاه عدالت است؟ پس می توان گفت عدالت مقدس ترین هدف اجتماعی خلقت نوع بشر است. حال معلوم می شود که چرا قاتل امیرالمومنین اشقی الاشقیاست، چون او قاتل عدل مجسم بود. لعنت خدا و خلق خدا بر او باد تا ابد ...
و روح علی (ع) -که زاده شد به کعبه و شهید شد به محراب- در شب قدر به ملکوت اعلی پرکشید تا ما نیز بدانیم که تقارنی هست بین لیلة القدر و عدالت.
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۳۸۶/۰۷/۱۱ ساعت توسط واحد تبلیغات هیئت
|
هیئت رهروان ولایت شهرستان بیرجند در سال 1372 توسط عده ای از جوانان هیئتی شمال شهر بیرجند راه اندازی گردید و هم اکنون به طور گسترده و فعالانه به فعالیتهای مذهبی خود ادامه می دهد . عمده فعالیت این هیئت برگزاری مراسم عزاداری اهل بیت (ع) می باشد که اوج این فعالیتها در ایام محرم و فاطمییه کاملا مشهود است . این وبلاگ توسط واحد تبلیغات هیئت رهروان ولایت راه اندازی گردیده و از کلیه دوستان و عاشقان اهل بیت (ع) دعوت می کنیم تا با نظرات و انتقادات خودشان یاریگر ما باشند .